Amazon


Tuesday, August 25, 2015

Cak...Cak !!!

Dah lama tak tulis blog nie jadikan aku rindu pulak nak menulis... Cuma takdak bahan yg aku rasa worth to story kat blog. So aku decide nak cerita lah something yg aku tak pernah terpikir nak taruk kat blog....

Cerita nie jadi masa dekat dekat aku nak kawen, around april or may 2013 lah kan. Masa tue aku banyak berulang alik Penang - Kl...ye lah nak settlekan hal hal nak kenduri dengan nadeera. Untuk jimatkan cost, mmg aku bermalam kat rumah tok aku di bayan baru.. Rumah bayan baru kosong takdak sapa duduk time tuh sebab arwah mak duduk dengan my aunty sebab dia pun tak berapa sihat.

So, jadikan cerita....rumah kosong lama org kata ada BENDA dah start duduk. Tapi aku antara percaya and tak percaya. Tak mau percaya pun kena percaya lah jugak kan, mmg depa nie wujud and ada. So far masa aku dok berulang alik kl penang, penang kl. Takdak apa pun jadilah and aku pun tak pikiaq apa. Walaupun ada mak cik2 yg suka dok gempaq...tak lut and tak tergugatlah....

So at one night, balik dari settlekan benda dengan nadeera...sampai bayan baru aku terus mandi and selesa2...aku pun baring nak tidoq kat hall. Nak tidoq dalam bilik haangat weh....so port aku tidoq mmg selalu kat hall lah masa tue. So letak kepala ja aku pun ghaib hilang terus....selang 2 -3 jam mcm tue aku tersedaq dari tidoq....ada bunyi org batuk..."haih kuat betui jiran aku nie batok" dok ingat mcm tue lah. Tapi pastu dia bunyi lagi...kali nie betui kuat and dalam master bedroom which is betui2 depan tempat aku tidoq...

Haih kacau nih....actually tak rasa takut ka apa...cuma antara pasti or tak pasti.... Dalam hati ada perasaan sikit panas sebab tidoq kena kacau...so aku bangun ingin kepastian...masa bgn nak menuju ke muka pintu bilik master bedroom tuh...pintu bilik tue kena hempas tertutup rapat....

NOTE : pintu bilik nih mmg susah skit nak tutup sebab tikaq minyak dia dah lama and berlipat2 melekat bawah pintu. Kalau kita nak tutup kene pebetui dulu timaq minyak tue semua. So masa pintu di hempas...confirm bukan angin...it must be something yg cukup kuat utk tolak pintu tue...so dont gimme "angin kot nak hujan"

"Eh haram jadah babi aih bagi aku tekejut" secara spontan aku bukak pintu bilik bukak lampu and tengok bawah katil and atas almari semua...kalau aku nampak apa apa mmg hati nekad nak boh penumbok saja...nie rumah aku nih...nak gempaq2 plak...tapi takdak apa yg aku nampak....cuma aku tak leh tidoq lah pastu....lepas subuh baru aku tertidoq balik...hehehe...

So tak pikiaq apa lah ingat tarak apalah...settle lah...jangan kacau aku dah lah.... So malam kedua aku tidoq tempat sama jugak...kaki letak atas sofa...aku baring atas lantai...Hangat lah katakan...so mcm semalam..aku tertidoq nyenyak jugak... Tengah malam...aku tersedaq....ada benda tak kena...six sense aku triggered masa tuh....tengok jam around 230am...aku toleh lah kat pintu master bedroom lagi...aku nampak macam ada benda dok berkelip2...ish mata tak clear sangat and tirai nipis kat pintu the kot kena pukui angin...lepas gosok mata and aku on merangkak nak tgk benda apa yg dok berkelip...aku tidoq dalam lampu tidoq...so samar samarlah....masa tgh merangkak jarak dalam 1.5m....ada budak dalam umoq 2-3 tahun jengok aku dari belakang pintu and senyum....nak takut tak jadi sebab....budak tue muka dia sejibik muka aku masa kecik...aku tengok bawah and tengok lagi kat pintu...dia cak cak aku lagi mcm nak ajak main acilot plak....

Aku bergerak spontan....bangun bukak lampu satu rumah...baca quran sampai subuh....aku tak masuk lah dalam bilik tue dah...aku pun tak mau lah cari pasai lebih2 sangat...sebab dia tak bagi aku tekejut pun....lepas subuh mmg aku angkat bungkus...check in bajet hotel...tak bermalam dah kat bayan baru...but that's not the last time aku overnight kat bayan baru...

Dulu nak cerita...nnt org kata aku khayal ka mamai ka apa kan...tapi terpulanglah...nak percaya or tak mau percaya... its my story...witness pun cuma aku sajork...

1 comment:

Dustfinger said...

apis.....sejak maksu pindah balik dok sini, few times maksu saja drive down to 75 Lorong Mahsuri 9 just want to have a peek. Tak banyak berubah, even sofa yg maksu beli masih bangla tu semua pakai, jam dinding masih ada dan endui besi tu pun ada. Penah one time maksu even pi berdiri depan gate. Pintu papan terpelahang tapi bangla tak dk, may be dok tidoq kut, penuh beskal kat porch. rasa hati diragut sayu yang hanya Allah saja yang tau....maksu nampak ba dok lepak taih endui tu, nampak mak dok sidai baju even nampak tina dok duduk tengok wrestling lepaih balik kerja. Its all there and its come back to life.