Amazon


Saturday, August 14, 2021

The Amani's, Sambal Belacan

    



    Lama aku tak post pasal makanan, tapi makanan sentiasa dimulut aku. Size badan melambangkan segalanya. Hari ni aku nak cerita pasal sambal belacan. Dulu aku kecik2 mmg buat sendiri saja sambal nih. Tapi bila dah lama2, mmg selalu beli saja. janji ada rasa belacan saja aku telan. Tapi baru baru nie aku try la sambal belacan member jual. Mula2 ingat support member berniaga beb. kita support kalau jual makanan. kalau juai baju mmg susah skit nak support sebab aku mana ada size kan.

    Lepas aku try sambal dia nie, pergh mmg sedap beb tapi pedas dia aku yang dah pencen pedas nie quite pedas jugak la sambal nie. Pedas sampai aku berpeluh muka. Tapi pedas dia pedas sedap beb, berak tak suffer mcm makan samyang punya noodle tue. Sambal The Amani's nie dia punya belacan masam and masin dia semua cukup. Balance cun cun semua. 

    Bagi aku yg dah pencen pedas nie, aku try campoq skit dengan ayaq asam jawa masa second time makan. Tapi lepas tue taste bud aku dah back to old days, tak payah tambah apa dah mmg bedal macam tue saja. Aku makan nie dengan nasik putih panas2 teloq goreng and sambal belacan. Pergh rasa dia, meletop kebabom beb. Try la weh ampa boleh try kalau mau. Kalau mau try boleh contact no dibawah;

www.wasap.my/60172318259
www.wasap.my/60172318259
www.wasap.my/60172318259
www.wasap.my/60172318259

🌶️🌶️The Amani's Sambal Belacan🌶️🌶️

Harga = RM12 sebotol
Berat = 370gram
Kepedasan = 6/10

PS : Pedas tue subjective sebenarnya. 6/10 nie untuk org yang dah lama pencen pedas and try balik mkan pedas. Inilah level dia. Kalau orang yg hantu pedas maybe 3/10 saja.

No comments: