Amazon


Saturday, August 25, 2018

Google Adsense & Google analytic

              Nowadays, main topic is financial and money. Macam mana nak cari site income ? research research jumpa banyak. Jual insurance, saving plan, crypto currency yang tgh meletop lani, youtube video, blog writing, stock photography, dropship, jual kuih, marketing power, ceo strategy, forex trading, saham trading, jual air liur, jual ebook and service computer bergerak. Banyak lagi actually, lupa dah. 

              Jual Insurance nie aku ada dapat approach dari member opis. Encik Azan. tgk dia dengan bini dia buat income dah bedeboom tapi tue lah, aku nak pi bercakap dengan orang explain... Belum sampai lagi benda tue untuk diri aku. Worst come to worst kena buat jugak dok ingat. Sampai bila nak ada dalam comfort zone kan. Tapi lepas aku fikir fikir...dalam comfort zone tak boleh berjaya ker ? adakah aku dah sampai maximum peak dalam comfort zone aku nih ? Hurmm...aku rasa aku belum bagi all out lagi dalam apa yg aku dok buat lani.

             So benda yang menarik minat aku untuk site income nie more to youtube video and blog writing and stock photo which is apa yg aku tgh buat and aku minat buat benda nih. Tapi untuk Stock Photography, aku takdak creativity. Boleh saja upload beratus gambar tapi kalau belek balik, takdak aura org kata. Tengok gambar2 member yg dok upload....uish...mcm mana depa edit nih...cun aih...So aku better focus kat apa yang aku rasa boleh buat and kena rajin. Malas pun satu hal jugak...haish...dasar pemalas mau duit lebih konon...kekekeke..."biasalah" ayat melayu...kakakakaka.

             So macam mana nak generate income kot blog and video nih ? aku jumpa lah Google adsense, tapi aku pun tak berapa paham sangat mcm mana benda nie function. kita letak few codes kat website kita or activate monetize kat youtube, iklan dari google akan masuk kesana. Tapi problem skrg nie, pasaipa adsense tue tak kluaq2 kat blog nih. kat youtube aritue dia dah enable tapi dia off balik sebab katanya video tak cukup viewer ka apa. Macam macam jugak lah songeh. Untuk blog nih maybe kena buat banyak posting lagi kot. Baru dia boleh enable. aku rasa lah kan. Sebab aku rasa dah boh semua code dah pun...Blogger punya code bukan aku.

            Tengok gambaq kat bawah nih, aku setup Google analytic untuk blog nih....kakakaka....free rupanya menatang haram nih. Selalu pakai kat opis saja. Macam cool saja kan...mcm pro analysis kepoyoan moksya kan....hahahahahah....hopefully boleh lah dapat duit kot benda benda nih semua. Maybe kena attend kursus pi blajaq lagi bab tulis menulis nih....masa sekolah pemalas buat karangan...haaa tue laa hang...yang tak suka sangat....tue jugak yang hang nak buat...hahahahaha..




No comments: